موارد کاربرد سنگ ها در ساختمان
نوشته شده توسط : محمد

موارد کاربرد سنگ ها در ساختمان

امروزه سنگ های مختلف و زیادی توسط پیمانکاری های سنگ عرضه می شود که هر یک استفاده و کارایی خاصی دارند. برخی از این سنگ ها مقاومت بالایی دارند، برخی جذابیت های بصری ارائه می کنند و برخی نیز هر دو جنبه را در اختیار ساختمان سازان قرار می دهند.

قبل از اینکه سنگی انتخاب شود، ابتدا شرایط محیطی که این سنگ قرار است در آن قرار گیرد باید به خوبی بررسی شود. معمولا سنگ هایی که در محیط بیرون ساختمان به کار گرفته می شوند، باید مقاومت خوبی در برابر آب داشته باشند تا بتوانند برای مدت های طولانی مورد استفاده قرار گیرند.

در این متن قصد داریم با کاربرد سنگ ها در قسمت های مختلف ساختمان صحبت کنیم. آشنایی با کاربرد سنگ ها می تواند به شما در داشتن خلاقیت بیشتر به هنگام طراحی دیزاین خارجی و داخلی کمک فراوانی کند.

کاربرد سنگ ها در یک ساختمان

سنگ ها به دلیل داشتن تنوع در شکل و اندازه، می توانند در جاهای مختلفی از بناها مورد استفاده قرار گیرند. این اجسام، اگر در جای خود و در تناسب با بقیه اجزای محیط قرار گیرند، می توانند زیبایی های بی بدیلی را فراهم کنند. در ادامه قصد داریم با برخی از جاهایی که استفاده از سنگ می تواند زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کند، به شما معرفی کنیم.

دکوراسیون آشپزخانه

یکی از عمده مکان هایی که رفت و آمد زیادی در طول شبانه روز در آن وجود دارد، آشپزخانه است، بنابراین زیبایی این محیط از درجه اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل استفاده از سنگ هایی با رنگ های مختلف می تواند در افزایش زیبایی دکوراسیون این محوطه کمک کننده باشد.

یکی از سنگ هایی که برای این قسمت زیاد استفاده می شود، سنگ های گرانیتی بوده که با داشتن رنگ های مانند قرمز، سبز و آبی در افزایش جلوه بصری یاری رسان خوبی هستند. جدای از رنگ های زیبای این سنگ، مقاومت بالا به آب نیز از دیگر دلایلی است که می تواند باعث شود این سنگ در دکور آشپزخانه جای خود را باز کند.  

نمای ساختمان

نمای خارجی ساختمان نیز همواره باید دو فاکتور زیبایی و کیفیت را به اتفاق هم داشته باشد. اگر قصد دارید از سنگ برای نماسازی خارجی استفاده کنید، سعی کنید این دو نکته را فراموش نکنید.

از جمله سنگ هایی که برای نمای خارجی استفاده می شود، سنگ تراورتن است که در پیمانکاری سنگ می توانید تمام نمونه های آن را مشاهده کنید. سنگ تراورتن با داشتن رنگ های متفاوت و بافت متخلخل می تواند باعث ایجاد نمایی بسیار زیبا و کلاسیک در بنا شود. به دلیل خاصیت تخلخل پذیری که دارد، در کف نیز می توان از آن بهره برد.

کف پوش ساختمان

از دیگر جاهایی که می توان حضور سنگ را مشاهده نمود، کف ساختمان هاست. که معمولا سعی می شود سنگی مورد استفاده قرار گیرد افراد با کمترین میزان لغزش بتوانند بر روی آن راه بروند.

تزئین ساختمان

از سنگ های آنتیک می توان برای تزئین ساختمان ها نیز استفاده کرد. سنگ های آنتیک با استفاده از قرار گیری خرده سنگ های تراورتن به کمک چسب در کنار یکدیگر ایجاد می شوند. این سنگ ها مدل های مختلف و متفاوتی دارند و قرار دادن آنها بر روی سطوح بسیار کار آسان و راحتی است.  

برای اطلاع یافتن از قیمت سنگ هایی که در بالا به آن اشاره شد و همچنین خرید آنها، می توانید به این وب سایت مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 1086
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: